25 May 2013

Waarom zou ik nog bij KPN blijven?

Waarom zou ik nog langer bij KPN blijven? Behalve de internet toegang was en is de website met een vast adres altijd de belangrijkste reden om bij KPN te blijven.  

Twee dingen waar ik geen controle over had: alle 'planet'-links op het internet naar mijn site en alle 'planet'-links in Google hielden mij aan mijn internetprovider geketend. Ik had er voordeel van zolang ze ongewijzigd bleven. Het is de bedoeling dat die links er zijn. Dat maakt je site vindbaar voor anderen en daarmee waardevol voor jezelf. Maar dan moeten ze niet door je provider veranderd worden. Nu is in één klap het vaste adres verdwenen en daarmee de reden om nog bij KPN te blijven. Een jaar geleden hadden afschuwelijke ervaringen met KPN van een vriend er voor gezorgd dat ik weg wilde bij KPN. Maar dan zou ik met mijn website waarin ik al duizenden uren werk had zitten bij nul moeten beginnen.
Bovendien: wat is KPN nog meer van plan? Worden straks onze emailadressen ook plotseling zonder aankondiging gewijzigd? Ook weer op een zo'n klant-on vriendelijke manier? Alweer een reden om weg te gaan. 

Als ze een plan hebben, waarom maakt KPN dat niet openbaar? Zodat we erop kunnen anticiperen en eventueel (!) mee kunnen discussieren voordat we weer met de afschuwelijke neveneffecten te maken krijgen. Of moeten de gebruikers anticiperen op nog meer ellende en massaal KPN verlaten???

Ondertussen heb ik alvast een alternatief email account aangemaakt. Je weet maar nooit!

(dit blog is een vervolg van gisteren en eergisteren)

4 comments:

  1. Harde zaken, Gert, de 'meest aangepasten' overleven (en met het ouder worden, wordt het er niet beter op in de 'kansen'.) Cynisch, of honds in de slechte betekenis van het woord, is hetgeen je nu overkomt. Alle empathie en sympathie in woorden met vele betekenissen die ik hier echt voel: zelfs een eenvoudige 'overgang' van Planet-abonnee zijn naar KPN- abonnee zijn heeft me ongeveer een jaar of vier geleden van alle illusies 'bevrijd' over een aantal 'aspecten' van de 'nieuwe communicatie'. Ik heb destijds 25 euro voor letterlijke 'bel-ellende' naar hare hulpdienst gevorderd, en zelfs ook nog teruggekregen. Dat dan weer wel. Maar dierbare ideeën in de prullenbak gooien. Voor een rechtbank zou de immateriële schade (niet meer slapen over de teloorgang) vele malen groter kunnen worden getaxeerd. ((Schrijf de zaken die je echt belangrijk vindt dan nog maar steeds op in een echt boek, deed je niet, zei de rechter, tja, maar ik vertrouwde, tja zei de rechter, maar hebt u alle 'voorwaarden wel goed gelezen.. nee niet helemaal, mijnheer de rechter.))

    Het schitterende 'rationele' verzet van je: dit is toch volstrekte 'kolder' van KPN, en wel hierom... Alles went, zelfs de te soms grote 'veranderlijkheid' der dingen. Over een jaar of vier slaap je weer als een roos, Gert. Mocht het je lukken de zaak te beïnvloeden bij die club: een bos bloemen voor je, want bij een 'eerdere' 'kennelijk en eventueel andere zakelijke' ingreep, had ik zelf ooit weinig van je 'waardevolle stukken' kunnen lezen op internet.

    Kortom: succes, maar wind je vooral niet te veel op. De Vlaamse Gaai in mijn tuin jaagt alle kleinere grut weg uit angst bij voorbaat hunner zijde (nestbouw heeft op den duur geen 'zin'), op de merel en de kennelijk familiegenoot roodborst na.

    De 'varkensindustrie' in de telecomindustrie. Tja, Gert, ik leef echt even met je mee. Leg je er niet bij neer... maar je zult uiteindelijk 'rechtens' zult moeten lusten, en dat als vegetariër nog wel ;-).

    Doe ze de boks op, zegden ze in Tilburg.

    ReplyDelete
  2. Theo en Harry, hartelijk voor de morele steun in deze moeilijke tijden. Ja, er zijn ergere problemen in de wereld, zoals de niet ophoudende bedreiging van ongerepte oerwouden en orangoetans in Indonesie om maar iets te noemen, maar toch dit komt allemaal heel dicht op je huid. Ik zal vannacht beter slapen, ik heb nu ook steun en alle medewerking van mijn broer(tje) die alles weet van webhosting, dus dat komt allemaal goed. Ik ben nu een stuk optimistischer, met het blijde vooruitzicht dat binnenkort het KPN tijdperk voorgoed voorbij is.

    ReplyDelete
  3. Hallo Gert,

    home.planet.nl/~wijk0309

    Ik heb het volgende bericht ( 3.e bericht) gekregen van KPN

    > Ik heb begrip voor uw reactie.
    >
    > Helaas is het niet mogelijk om het adres aan te passen. Op dit moment
    > werken echter beide websites, ook via de link via Google.
    >
    > Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

    Als ik mijn naam Ger van Wijk intik bij Google ziet men nog steeds 404 etc,etc. Daar heb ik helemaal niets aan.Veel mensen zullen afhaken en niet op die link klikken.

    Is het nu zo moeilijk voor de KPN om alles weer terug te zetten?

    Ik ben van plan om de hele kwestie aanhangig bekend te maken bij de radio.

    Ger

    ReplyDelete
  4. Ger, bedankt.
    Ik heb een en ander bekeken. ik begrijp er helemaal niets wat KPN nu aan het doen is. Het is niet te vatten wat er nu aan de hand is. Ik vind het amateuristisch geklooi ten nadele van de klant. Maar voor mij is de maat helemaal vol. Voor mij is deze affaire de druppel die de emmer doet overlopen. Ik heb het helemaal gehad met de KPN.

    ReplyDelete

Comments to posts >30 days old are being moderated.
Safari causes problems, please use Firefox or Chrome for adding comments.